SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número22Textos de lengua castellana. Instrumentos para consolidar un proyecto nacionalPropuesta metodológica para el análisis de las relaciones entre discurso e identidad índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

TORRENTE PATERNINA, LILIÁN PAOLA. Spanish and linguistic policies in the United States: The case of border states with Mexico. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2013, n.22, pp.47-58. ISSN 0121-053X.

Abstract The present study is a bibliographic review of the current situation of educational and linguistic policies related to bilingual education in the border states between the U.S. and Mexico. It describes the nonexistent but implicit federal language policies in the United States of America as well as its ad hoc policies on bilingual education, especially regarding the current situation of Spanish and its legislation in the border states with Mexico. The growing anti-immigrant feeling that exists in these states is reflected in the policies restricting the use of Spanish and other languages different from English. This situation establishes a deep contradiction taking into account the historical origin of this region.

Palabras clave : Spanish; bilingual education; language policy; monolingualism; Hispanic citizens.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons