SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número24Enseñar a leer en Derecho. Análisis textual de la obra Cartas de batalla, crítica al constitucionalismo colombianoUso del poder en la interacción de los estudiantes de Lengua Extranjera en el salón de clases índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

BATANELO GARCIA, LUZ ELENA. Knowledge in discourses on the quality of higher education quality. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2014, n.24, pp.105-122. ISSN 0121-053X.

This study of knowledge constituted in discourses, in dialogue with authors such as Michel Foucault, Jorge Eliécer Martínez Posada and Luis Alfonso Ramírez Peña, is based on the research project Training and regularities in the discursive utterances of the quality of higher education in Colombia between 1991 and 2013, and describes the coexistence, succession, functioning, reciprocal determination, independent and correlative transformation of discursive utterances related to the quality of higher education both nationally and internationally. The results are explained in the archaeological process proposed by Foucault's historical-critical method, and it is concluded that quality is visible within a horizon of economic globalization, implementation of neoliberal policies, State reforms, and through works of inspection, supervision and control.

Palabras clave : archaeology; quality of higher education; utterances.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )