SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Análisis prosódico del par adverbial sóh-solamente en el registro oral-informal del español de Monterrey índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

TORRES CRUZ, DORIS LILIA  y  HURTADO, LUZ MARCELA. Control Mechanisms that Determine Identity through Language in a School Environment. A Study for Social Interaction. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2016, n.28, pp.19-40. ISSN 0121-053X.  https://doi.org/10.19053/0121053X.4906.

Abstract The objective of this research project was to determine some of the control mechanisms that contribute to identity formation in a school environment. The methodology applied to this work was that of exploratory and descriptive research. It was found that, in school environments, control mechanisms are created that determine identity. Likewise, it was detected that the percentages of violently-charged linguistic participation in schools are in direct proportion to the contexts and micro-contexts where these subjects act. There are invisibilized control mechanisms behind institutional ones, and those hidden mechanisms possess a greater power than official criteria.

Palabras clave : Languages in Education research group; Speech; Control; Identity; School; Interaction; Violence.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons