SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número28Apoyo entre pares en tareas de escritura en inglés en pequeños gruposLa escritura como práctica situada en el primer ciclo: promoción de procesos cognitivos y metacognitivos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053X

Resumen

MOTTA AVILA, J. HUMBERTO. The Value of Human Silence for School Culture. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2016, n.28, pp.167-187. ISSN 0121-053X.  https://doi.org/10.19053/0121053X.49l4.

This article is a section of the theoretical framework of the author’s doctoral thesis, entitled: The attitude of listening in a classroom pedagogical conversation, a research project located at the interplay between culture and language, and focused on the fundamental communicative skills. This paper delves into the phenomenon of listening, shared by both students and teachers as educational figures. The purpose of this work is to shed light over the significance that human silence can have in the current cultural school context, more specifically, in a classroom experience that is clearly marked by the presence of noise and the absence of a listening culture. Pedagogical silence is addressed as an act of language, the basis for the achievement of classroom listening. Human silence needs to be resignified, comprehended and put into practice not only in the pedagogical classroom conversation but also in the daily communication of all educational figures

Palabras clave : school culture; classroom listening; human silence; pedagogical silence.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons