SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33La atenuación lingüística en el texto dramático: el guion de Confesión a LaurdNarración de cuentos como propuesta didáctica para abordar temas culturales en un salón de clase de alumnos de quinto grado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053Xversión On-line ISSN 2346-1829

Resumen

RAMIREZ VALENCIA, ASTRID; RAMIREZ VALENCIA, MAGNOLIA  y  BUSTAMANTE VELEZ, LUCÍA. The Processes of English Teacher Training in the Global Context. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2019, n.33, pp.153-168. ISSN 0121-053X.  https://doi.org/10.19053/0121053x.n33.2019.7217.

The article presents a discussion about the training process expected to be received by the future English teacher, from the perspective of the globalization, showing the demands and challenges imposed by this new condition. It shows an outline about the pedagogical implications of this event and the theoretical references that support the relationship between globalization, the characterization of this new teacher and the demands imposed by this condition, to his/her training process. The methodological process is based on the theoretical reflection of these considerations. As a result, it raises some guidelines to be taken into account in the process of training an English teacher in the global context.

Palabras clave : training process; teacher; globalization.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )