SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número35Respuestas al racismo dentro de la familias negras en Cartagena de IndiasTendencias argumentativas en columnas de opinión en dos periódicos de alta circulación en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Lingüística Hispánica

versión impresa ISSN 0121-053Xversión On-line ISSN 2346-1829

Resumen

TAPIAS, JOSELYN CORREDOR  y  FARFAN, CÉSAR AUGUSTO ROMERO. Teaching of Orthography: From a Rough Road to an Investigative and Psychosociolinguistic Experience. Cuad. linguist. hisp. [online]. 2020, n.35, pp.81-94. ISSN 0121-053X.  https://doi.org/10.19053/0121053x.n35.2020.10743.

Initially, some reflections are exposed in which the problem situation is contextualized and posed: psychosociolinguistic learning of orthography; later, the investigative experience of this paper authors is shared, in relation to the development of a pedagogical proposal to achieve the correct use of the accent mark in Spanish, with two groups of infants, of the same number of educational institutions, from two municipalities of Boyaca state, and, finally, linguistic, grammatical, sociolinguistic, psychosociolinguistic, lexical and contextual elements, among others, related to spelling are presented.

Palabras clave : accent mark; accentuation and accent; psychosociolinguistic of the accent mark; orthographic teaching-learning; research and writing.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )