SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.17 número1Trasplante de laringe y tráquea, una opción para el presente y el futuroUn panorama general de la estructura organizacional para la investigación en la Facultad de Medicina de la Universidad de Antioquia, Medellín-Colombia. índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Iatreia

versión impresa ISSN 0121-0793

Resumen

RODRIGUEZ GOMEZ, HILDA MAR. FROM MEDICAL EDUCATION TO THE MEDICAL DOCTOR AS AN EDUCATOR?. Iatreia [online]. 2004, vol.17, n.1, pp.68-75. ISSN 0121-0793.

THE INTRODUCTION OF PEDAGOGY in the university, framed in reflections about teaching and about pedagogical practices is a starting point to move further in the comprehension of what medical education is all about within this context. This is not a professional updating. Instead, is the birth of a space for interaction where practices for teaching Medicine at the University may facilitate the reconstruction of a pedagogical experience. In turn, this could become the basis for understanding training processes.

Palabras clave : MEDICAL EDUCATION; PEDAGOGY; PEDAGOGICAL PRACTICE.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons