SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42LOS DESAFÍOS DE ESCENIFICAR EL "ALMA NACIONAL": CHILE EN LA EXPOSICIÓN IBEROAMERICANA DE SEVILLA (1929)TVE COMO ARMA POLÍTICA: DEBATE SOCIAL SOBRE LA TELEVISIÓN PÚBLICA ESPAÑOLA EN 1992 índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Historia Crítica

versión impresa ISSN 0121-1617

Resumen

QUINTEROS, Guillermo O  y  GUTERRES LUDWIG, Fabio André. ADVERTISING AND THE MAY REVOLUTION IN THE ILLUSTRATED PRESS: EL DÍA, 1943-1958. hist.crit. [online]. 2010, n.42, pp.112-137. ISSN 0121-1617.

This article analyzes the advertising associated with the celebration of the Revolution of May 25, 1810 as a form of discourse that tries to sell and also influence the reader by using the newspaper as a strategic vehicle. These ads analyzed were published in the daily newspaper, El Día, of La Plata (Argentina) between 1943 and 1958. The exercise shows that during this period there was a variety of advertising discourses that, by referring to values associated with the Revolution, suggest particular political interests in accord with the changing historical context.

Palabras clave : Advertising; representation; May Revolution; El Día; Argentina.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons