SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número42EL JUZGADO Y LOS LADRONES: CÓMO SE ELABORÓ UN SUJETO PELIGROSO EN SANTAFÉ (1750-1808) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Historia Crítica

versión impresa ISSN 0121-1617

Resumen

ALZATE GARCIA, Adrián. TEACHING HOW TO "VOTE WELL" AND LEARNING ABOUT MODERN POLITICS: SOCIAL PEDAGOGY UNDER THE RADICAL COLOMBIAN REGIME (1863-1878). hist.crit. [online]. 2010, n.42, pp.182-203. ISSN 0121-1617.

This article explores the pedagogic function of a group of modern social practices that arose in the United States of Colombia during the 1860s and 1870s. Investigating the efforts by various political associations to form voters highlights some of the main resources used by these organizations to educate their followers in political and voting practices that abided by the principles of modern politics. Although the reach of such efforts was limited, they had a significant impact on the process of political modernization in the country.

Palabras clave : Colombia; political history; elections; citizen education; modernization.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons