SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 issue44Fundamentals of the Rights and Freedoms System in the 1991 ConstitutionThe Media Amidst Regulation and Freedom: The False Dilemma Experienced by Brazil in the Thirty Years of Its Constitution author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Prolegómenos

Print version ISSN 0121-182X

Abstract

CARVAJAL MARTINEZ, Jorge Enrique; HERNANDEZ DIAZ, Carlos Arturo  and  RODRIGUEZ MARTINEZ, José Eduardo. La corrupción y la corrupción judicial: aportes para el debate. Prolegómenos [online]. 2019, vol.22, n.44, pp.67-82. ISSN 0121-182X.  https://doi.org/10.18359/prole.3667.

El fenómeno de la corrupción está presente en diversas esferas de lo público y lo privado. El presente artículo busca describir cómo la corrupción y la corrupción en la justicia están siendo percibidas por la sociedad, fundamentalmente en América Latina. Para ello, se hará un análisis comparativo entre Perú, México y Colombia. El método de investigación utilizado para este trabajo es de tipo sociojurídico: parte de la problemática social de la corrupción y la relaciona con la administración de justicia.

Keywords : corrupción; administración de justicia; juez; Latinoamérica.

        · abstract in English | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )