SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número45El Proyecto Pescar como estrategia educacional de inclusión productivaFormación ciudadana y educación en derechos humanos. Análisis desde una ontologia del presente índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

ARIZABALETA DOMINGUEZ, Sandra Lucia  y  OCHOA CUBILLOS, Andrés Felipe. Towards an Inclusive Higher Education in Colombia. Pedagogía y Saberes [online]. 2016, n.45, pp.41-52. ISSN 0121-2494.

This article analyzes basic theoretical and conceptual ideas that underlie an inclusive higher education, within the framework of the Policy Guidelines on Inclusive Higher Education proposed by the Ministry of National Education in 2013. It also examines the challenges that higher education institutions must face when identifying the learning barriers of their diverse student populations and promoting strategies that would ensure access, attendance, academic pertinence, and graduation. This situation makes higher education institutions reflect and rethink themselves based on processes of institutional self-evaluation, in order to create participatory strategies that promote inclusive management in a fair, relevant, and quality education system.

Palabras clave : Inclusive higher education; index for inclusion (IIES); access; retention; graduation; pertinence.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons