SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49El saber pedagógico como saber prácticoUna idea de archivo: contribuciones a la investigación educativa índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

RIOS BELTRAN, Rafael. Pedagogical Practice as a Tool to Historicize Pedagogy in Colombia. Pedagogía y Saberes [online]. 2018, n.49, pp.27-40. ISSN 0121-2494.

Historical research on pedagogical practice in Colombia is a methodological and conceptual work that has enabled the unveiling of the teacher as a subject of pedagogical knowledge and the postulation of teaching as an object and practice of knowledge, which has made it possible to move beyond an instrumentalist view. The research paper aims to show the context through which the pedagogical practical notion emerges in the History of Pedagogical Practice Group (GHPP), not as a finished academic experience but as a research experience in the field of pedagogy in Colombia.

Palabras clave : pedagogical practice; pedagogy in Colombia; history of pedagogy in Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )