SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número49La práctica pedagógica como herramienta para historiar la pedagogía en ColombiaPerspectivas de investigación en educación y pedagogía en el Eje Cafetero índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

GROPPA AQUINO, Julio  y  DO VAL, Gisela Maria. An Idea of Archive: Contributions to Research in Education. Pedagogía y Saberes [online]. 2018, n.49, pp.41-53. ISSN 0121-2494.

This reflection essay explores the potentiality of the notion of archive for research tasks in the field of education. Based on the Foucault's theories and that of some of his subsequent interlocutors, the paper proposes two complementary research procedures: archiving and archivization. At the end, a parallel is drawn between the theater of memory, the Renaissance project of Giulio Camillo, and the archival gesture in educational research.

Palabras clave : methodology; sources; archiving; Michel Foucault.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )