SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número51Orientación educativa en Colombia: una línea de trabajo con pretensiones de cientificidadLa educación en la era de lo securitario: el declive de la disciplina índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

LOUREIRO, Carine Bueira  y  LOPES, Maura Corcini. Learning: the Imperative of a New Economic and Social Order for Development. Pedagogía y Saberes [online]. 2019, n.51, pp.89-101. ISSN 0121-2494.

The aim of this paper is to discuss how the concepts of development and learning are related, subjectivating individuals for a digital culture. The documental research provided the identification of two analytical categories, which are: development, and teaching and learning. The concepts of discourse and subjectivation are used to demonstrate that, in the core of discourses that correlate development and learning, lies the constitution of the Homo economicus discentis accessibilis.

Palabras clave : digital technologies; learning; development; discursive practice; subjectivation.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Portugués     · Portugués ( pdf )