SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número54Conviene formar al hombre si debe ser tal: la Didáctica Magna de Comenius y el problema de la formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

TRUJILLO, Aliex. The Technical Lineage of the Great Didactic. Pedagogía y Saberes [online]. 2021, n.54, pp.97-109.  Epub 05-Feb-2022. ISSN 0121-2494.  https://doi.org/10.17227/pys.num54-11807.

The leap in the technical schemes of the magnificent abstraction in artificiality, to the concretization in the human. The technical scheme of the medieval private tutor has a jump (leaps) in its technical schemes, it gives way to the technical scheme of the public tutor, this is how it appears in Jan Amos Comenius' Didactic Magna. Education, with didactics, becomes a system, is concretized with a jump in the schemes of educational technique and is coupled as a coverage of a knowledge service. The article is a reflection within a project financed by the Research Centre of the National Pedagogical University (CIUP), under the title: "The field and pedagogy. An analysis of the great Didactics of the Comenius".

Palabras clave : analogy (operation); coverage of education; didactic; technique.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )