SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número55Reformas educativas y reconfiguración de la subjetividad docente en ArgentinaLos saberes o conocimientos de los profesores frente a las actividades fundamentadas en la enseñanza de las ciencias basadas en la investigación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

GUZMAN, Mauro  y  LANGER, Eduardo. The Unequal Distribution of Knowledge for Work in Secondary Schools. Pedagogía y Saberes [online]. 2021, n.55, pp.121-135.  Epub 15-Feb-2022. ISSN 0121-2494.  https://doi.org/10.17227/pys.num55-11862.

The article explores the unequal distribution of knowledge for work in times of flexible capitalism. It focuses on the sense students assign to training in secondary schools in different urban locations. The results of the doctoral thesis in progress referred to work with sample surveys, whose selection criteria were based on the unmet basic needs (NBI in Spanish) of school institutions. Here, the interest is on the students who attend schools in areas with higher levels of poverty. The results of the article refer to unequal distributions of knowledge for the productive sector through non-segmented schooling networks that express relative correspondences with the conditions of poverty in which the schools are located.

Palabras clave : training for work; knowledge; uneven distribution; high schools; student.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )