SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número56Apuntes para pensar las masculinidades en la enseñanza de la historiaPrácticas educativas y currículo de educación básica en Brasil: desafíos para los profesores de los años iniciales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

PAZ BENAVIDES, Juan David  y  BURBANO GALEANO, Leidy Liliana. Object, Purposes and Forms of Intervention of the Motor Expression. Pedagogía y Saberes [online]. 2022, n.56, pp.111-120.  Epub 26-Sep-2022. ISSN 0121-2494.  https://doi.org/10.17227/pys.num57-12809.

This article is the result of an investigation whose objective was to redefine the meanings of the curriculum of the Degree Program in Physical Education of the Cesmag University from the bodily practices of the Andean, Amazonian and Pacific areas of the Department of Nariño. The actions described in this writing evolve around analyzing objects, purposes, and forms of intervention of the Motor Expression trend. The result shows that this trend is built from a complementarity approach and it is concluded that it makes visible sectors historically excluded by hegemonic trends in Physical Education.

Palabras clave : curriculum; physical education; motor expression; motor skills.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )