SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Socialización y pedagogizaciónFundamentos antropológico-pedagógicos en el pensamiento de Platón y Aristóteles índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

JIMENEZ, Absalón. Comparative Education in the History of the Present Time. Pedagogía y Saberes [online]. 2023, n.59, pp.56-68.  Epub 01-Jul-2023. ISSN 0121-2494.  https://doi.org/10.17227/pys.num59-17584.

Comparative education since its origins in the nineteenth century has moved under the principle of transfer of educational experiences from one country to another. However, it is from the second half of the twentieth century to the present, when the right to education is universalized, that it has taken greater boom and validity in Latin American education. The interest in this text is to locate a good part of its discussions and possible topics within the framework of the history of the present time mediated by a particular temporality, accompanied by digital technology and cultural globalization.

Palabras clave : comparative education; comparative history; history of the present time; transfer.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )