SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número59Fundamentos antropológico-pedagógicos en el pensamiento de Platón y AristótelesLos usos del saber. Una revisión al pensamiento educativo de Max Stirner en torno a una discusión pedagógica clásica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Pedagogía y Saberes

versión impresa ISSN 0121-2494

Resumen

VALLEJO-MERINO, Isabel Cristina; ALVAREZ-BAHENA, Eyesid  y  VIVEROS-CHAVARRIA, Edison Francisco. Regarding the Role of Pedagogy from Immanuel Kant. Pedagogía y Saberes [online]. 2023, n.59, pp.83-92.  Epub 01-Jul-2023. ISSN 0121-2494.  https://doi.org/10.17227/pys.num59-17639.

The purpose of this reflection article, derived from research, aims to focus on the question of the role of pedagogy in Kant. In this sense, the efforts of pedagogy must be oriented towards what the human species expect to achieve that is, the deployment of the moral character. This character is understood throughout the text as the ultimate goal of education. Specifically, some notes are presented around these three questions: What is the relationship between anthropology and metaphysics in the Kantian corpus? ¿What is pedagogy for the Königsberg philosopher? And, finally, what is the role of pedagogy to moral character? Lastly, this article concludes that the intelligible character is a fundamental element in Kant’s pedagogy, and it shows that it is possible to build it through the dialogical method.

Palabras clave : pedagogy; education; training method; character; Kant.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )