SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1ANÁLISIS DE LA CULTURA POLÍTICA DE MONTERÍA EN EL PERIODO 2006-2008, DESDE LAS CATEGORÍAS DE PARTICIPACIÓN Y COMUNICACIÓN POLÍTICAESPACIO PÚBLICO, CULTURA Y CALIDAD AMBIENTAL URBANA. UNA PROPUESTA METODOLÓGICA PARA SU INTERVENCIÓN índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261versión On-line ISSN 2011-7574

Resumen

MANZIONE, María Ana. School principalship and supervision in Argentina: From successful manager to icons of social contention. Investig. desarro. [online]. 2010, vol.18, n.1, pp.68-91. ISSN 0121-3261.

This document analyses the modifications in government interpellations destined to school directors due to the last Argentinean Educational Reform. From a perspective centered in management, success and efficiency, schoolprincipalship is usually considered as oriented to the articulation with other institutions — governmental or non-governmental— aimed to ensure support for the school community pertaining empoverished sectors. These interpellations, redefined in every context and by every subject, give rise to particularprofessional experiences. This article comes out of my doctoral dissertation "De la Dirección a la Gestión escolar en la Educación General Básica en la Provincia de Buenos Aires. Un abordaje a través de dos distritos escolares" from schoolprincipalship to school direction in the primary education of Buenos Aires Province. A two different years perspective, in which proffessional experiences of directors are analysed from a "sociology of action" perspective.

Palabras clave : Educational reforms; proffessional experiences; regulatory strategies.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons