SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.18 número1OBTURAR PARA PARTICIPAR. LA FOTOGRAFÍA COMO HERRAMIENTA PARA COMPRENDER EL VALOR PATRIMONIAL DEL CENTRO HISTÓRICO DE BARRANQUILLA: photography as a tool to understand the patrimonial value of Barranquilla's historic downtown índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261versión On-line ISSN 2011-7574

Resumen

MOSQUERA, Mario et al. Reflections on the extension of research education in health communication in the programs of Dengue fever prevention and control. The case of Barranquilla (Colombia). Investig. desarro. [online]. 2010, vol.18, n.1, pp.186-217. ISSN 0121-3261.

This paper presents the results of the formative research process of a health communication strategy aimed at understanding psychosocial and cultural dimensions associated with efforts to prevent and control transmission of dengue fever in low income areas of Barranquilla and Puerto Colombia, Departamento del Atlántico, Colombia. Results show that there are considerable gaps between levels of awareness and knowledge about the disease and the community's practices to prevent transmission of dengue, despite ongoing promotional efforts to educate the community by the local health district. The formative research shows the importance of selecting and integrating theories focusing on the relevant psychosocial and cultural aspects related to the disease, and the relevance of the integration of quantitative and qualitative approaches.

Palabras clave : Formative Research; Health Communication; Dengue.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons