SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.19 número2LA FORMACIÓN DE CALIDAD Y EL OPTIMISMO POR EL FUTURO LABORAL DE LOS JÓVENES EN LA UNIVERSIDADPercepciones de los estudiantes de la facultad de ciencias empresariales sobre la responsabilidad social universitaria (montevideo-uruguay) índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261versión On-line ISSN 2011-7574

Resumen

CARRILLO GULLO, María Aurora; ORTEGA MONTES, Jorge Eliécer  y  VALENCIA JIMENEZ, Nydia Nina. Impact of using interactive teaching mediations in the learning of students of the educational model "transformemos educando" (educational change) in the department of Córdoba - Colombia.. Investig. desarro. [online]. 2011, vol.19, n.2, pp.320-339. ISSN 0121-3261.

This document is the result of an ethnographic investigation about the impact of interactive teaching mediation in student learning. The sample consisted of 41 young adults enrolled in the form processing within the Department of Córdoba in urban and rural areas. The results were obtained through stories and analyzed from the perspective of the theory of situated cognition. Adults require teaching strategies that encourage them to learn, stay in school settings, change and transform their environment, which makes it necessary to implement interactive teaching systems they become new and according to their contexts

Palabras clave : Learning; mediations; interactive.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons