SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1Una "pedagogía de los sentimientos": educación de la autoestima en escenarios de justicia transicionalSeguridad alimentaria y nutricional en la región caribe: consecuencias de la desnutrición y buenas prácticas como soluciones índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Investigación y Desarrollo

versión impresa ISSN 0121-3261

Resumen

MUNETON AYALA, Mercedes Amparo; SUAREZ, Arminda  y  RODRIGO LOPEZ, María José. Use of web resources as support to the education of Colombian parents' children. Investig. desarro. [online]. 2015, vol.23, n.1, pp.91-116. ISSN 0121-3261.  https://doi.org/10.14482/indes.22.2.6615.

This research examines Internet use and efficiency by Colombian parents in finding web resources as support for children's education. A total of 225 parents participated and reported Internet use for educational aims by means of an on-line questionnaire. Results showed that the parental educational level, and to a lesser extent, the parental gender and children's age, modulate the use and the content accessed as well as the capacity to conduct efficient searches, to find appropriate webs and to evaluate the quality of the contents found. The existence of these digital divide put at risk the effectivity of the web resources as universal tools to support parents in their educational task in those family groups with major cultural vulnerabilities and gender inequalities.

Palabras clave : Digital divide; use of Internet; parental online support; educational web sites.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )