SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 issue1Consumer Citizens. Conceptions of the Members of the University of Ibague on CitizenshipA onlook at the Landscapes of Complexity to Understand Criminal Temtorialization author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Investigación y Desarrollo

Print version ISSN 0121-3261On-line version ISSN 2011-7574

Abstract

SALAZAR MASTACHE, Irma Isabel. EL CONFLICTO EN LA ESCUELA SECUNDARIA EN MÉXICO. UNA MIRADA DESDE LA PAZ IMPERFECTA. Investig. desarro. [online]. 2022, vol.30, n.1, pp.283-312.  Epub June 06, 2022. ISSN 0121-3261.  https://doi.org/10.14482/indes.30.1.371.782.

El objetivo de este artículo es, en una primera parte, describir cómo se presentan y se viven los conflictos en la escuela secundaria, para reflexionar después, en torno a la paz imperfecta, el tratamiento y proceso que brinda la escuela a los conflictos escolares, para concluir con las generalidades de una propuesta intercultural y no violenta, como alternativa de mejora de la convivencia entre docentes y estudiantes.

PALABRAS CLAVE:

Keywords : imperfect peace; intercultural school conflicts for peace.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )