SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número56Heidegger frente a Husserl en la Introducción a la investigación fenomenológicaLas modalidades deficientes de la relación consigo mismo: reconstrucción y análisis de la existencia ética en O lo uno o lo otro de Kierkegaard índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Estudios de Filosofía

versión impresa ISSN 0121-3628

Resumen

HOYOS-MORALES1, Jorge Iván. The idea of argumentation at Lugano School. Approach and perspectives. Estud.filos [online]. 2017, n.56, pp.73-94. ISSN 0121-3628.  https://doi.org/10.17533/udea.ef.n56a05.

Pragma-dialectical approach, due to its research agenda, has entered into fruitful dialogue with the theoretical perspective offered by theorists of Lugano School. In Spanish language there’s been a poor reference, or no reference at all, of this dialogue.

This paper wants to provide a first approach to the way the scholars of Lugano understand argu mentation and to some instruments proposed by them for analysis and evaluation of arguments. It is expected, on the one hand, to spread the work of these scholars in hispanic-american ambit, and on the other hand to contribute to the discussion about pragma-dialectics in the theory of argumentation.

Palabras clave : Argumentation; pragma-dialectics; model of topics; argumentative analysis; School of Lugano.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )