SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número32Algoritmos como herramienta en la búsqueda de nuevos datos para la resolución de problemas sobre isometrías del planoDel análisis y la representación de situaciones espaciales hacia el pensamiento teórico en geometría: una ruta de tercero a noveno grado índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

ACEVEDO RINCON, Jenny Patricia  y  CAMARGO URIBE, Leonor. Tetris as a visual mediator for the recognition of rigid movement on a plane (rotation and traslation). Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2012, n.32, pp.23-36. ISSN 0121-3814.

The game is part of the reality of today's youth. In seeking to leverage some of the benefits of the visual environment of the game in the mathematics classroom such as dynamic reflections, develop problem-solving competition, stimulate deductive powers, developed a research project that uses video game to approach tasks geometric concepts of rotation and translation. In this lecture we present an analytical framework to identify processes and visualization skills are developed to exploit the game as visual mediator and realize a research study from which illustrate the effects of the use of Tetris in solving tasks performed by three students with particular learning needs of Gimnasio Los Robles (Bogotá).

Palabras clave : Video game; rotation; translation; educational requirements.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )