SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Estudio transversal de las actitudes hacia la ciencia en estudiantes de grados quinto a undécimo. Adaptación y aplicación de un instrumento para valorar actitudesCaracterización preliminar del sistema coloidal divulgado por los textos especializados y convergencia de las representaciones establecidas por los profesores en formación índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

GOMEZ ORTIZ, Luis Guillermo  y  SANTIAGO GALVIS, Álvaro William. Some reflections about technology and teaching. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2013, n.33, pp.123-145. ISSN 0121-3814.

This paper points out some conceptual developments supporting the project entitled Design of Classroom Proposals for Technology Teachers TrainingDTE-209-10, which is related to the technology concept, the educational purposes in technology field, some issues on teaching technology (i.e. do mains of representation and teaching/learning styles) as well as the role played by meta-cognition and reflection-in-action. Finally, the authors present a didactic proposal aimed at developing skills for designing, simulation, measurement, graphing and analysis of frequency response of a filter circuit, as part of a third course of electric circuits.

Palabras clave : technology; technological thinking; learning styles; reflective practicum; meta-cognition; didactic unit.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )