SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número43Aportaciones de la práctica pedagógica en la construcción del conocimiento del profesorEvolución biológica y reflexión metacientífica. Aportes para la formación docente del profesorado de ciencias índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

MARTINEZ-PEREZ, Leonardo Fabio; VARGAS-SANCHEZ, Darwin Leonardo  y  LOPEZ-BOTELLO, Jhennifer Alejandra. Science Clubs: A Discursive Analysis on the Negotiation of Scientific and Technological Meanings at an Interactive Center. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2018, n.43, pp.67-90. ISSN 0121-3814.

This research paper aims to characterize the processes of meaning negotiation in a non-formal space, such as the science and technology clubs of the "Maloka" interactive center in Bogotá, more specifically the chemistry club, the robotics club, and the astronomy club. The research addressed in this paper is qualitative and micro ethnographic, and it uses discourse analysis as a methodology to focus on the communicative interactions between participants and tutors of the science clubs. As a result, we were able to classify the communicative interactions into three levels: basic, contextual and critical.

Palabras clave : negotiation of meanings; language; science museums; interactive science and technology center; informal space.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )