SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número46Estrategias curriculares de formación en Historia de las Matemáticas en licenciaturas en Matemáticas en ColombiaAspectos de la naturaleza de la ciencia presentes en el discurso científico: investigando los efectos del sentido del lenguaje científico índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Tecné, Episteme y Didaxis: TED

versión impresa ISSN 0121-3814

Resumen

SOLBES, Jordi. Socio-scientific Issues and Critical Thinking: A Proposal to Question the Pseudosciences. Rev. Fac. Cienc. Tecnol. [online]. 2019, n.46, pp.81-99. ISSN 0121-3814.

This reflection article addresses the origin and evolution of education in Science, Technology and Society (STS) and its relationship with socio-scientific issues (STS). Below, different proposals for critical thinking (CT) are shown from the didactics of the sciences, seeing how these, if they focus only on the procedural aspects of it, are insufficient to develop it in the teaching of the sciences and because of that the STS approach is necessary. Finally, a STS proposal is made on pseudosciences that may be more relevant in the current historical moment of irrationalism, such as parapsychology, astrology, homeopathy, quantum healing and denialism.

Palabras clave : STS education; socio-scientific issues; critical thinking; pseudosciences.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )