SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.30 issue91TRANSNATIONAL LEGAL ACTIVISM, THE ENVIRONMENT AND DIVERSITY: AGENDAS AND COLLECTIVE ACTION SUPPORT NETWORKS IN THE INTER-AMERICAN HUMAN RIGHTS SYSTEMREIMPERIALIZATION IN THE CONTEMPORARY INTERNATIONAL ORDER. RUSSIA AND ITS HISTORICAL RECONSTRUCTION author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Análisis Político

Print version ISSN 0121-4705

Abstract

ROJAS, Diana Marcela. ESTADOS UNIDOS EN LA CONSTRUCCIÓN DE LA PAZ EN COLOMBIA. anal.polit. [online]. 2017, vol.30, n.91, pp.37-52. ISSN 0121-4705.  https://doi.org/10.15446/anpol.v30n91.70263.

El presente trabajo plantea que la participación de Estados Unidos en el actual proceso de construcción de paz, le da continuidad a la política de intervención de Washington en el conflicto armado colombiano desarrollada desde finales de los años noventa. En virtud de ello, la potencia del norte sigue teniendo una influencia directa en asuntos que conciernen tanto al establecimiento de las condiciones necesarias, como a la orientación del proceso mismo de posconflicto en el país.

Keywords : relaciones Colombia-Estados Unidos; posconflicto; acuerdos de paz; Plan Colombia; cooperación internacional..

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )