SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.27 número49EQUIDAD EN LA EDUCACIÓN PREESCOLAR, PRIMARIA, SECUNDARIA Y MEDIA EN EL DITRITO CAPITALACERCA DE LA DIMENSIÓN ÉTICA DEL SALARIO - UN AMBIENTE DINÁMICO PARA REVELAR ACTITUDES índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Economía

versión impresa ISSN 0121-4772versión On-line ISSN 2248-4337

Resumen

RESTREPO R, Piedad Patricia  y  FLOREZ A, Jorge Hernán. LA GOBERNABILIDAD: CONCEPTUALIZACIÓN Y UNA APLICACIÓN AL SISTEMA DE EDUCACIÓN BÁSICA EN COLOMBIA. Cuad. Econ. [online]. 2008, vol.27, n.49, pp.155-182. ISSN 0121-4772.

This article analyses the Governance theory of the New Institutional Economics. The objective is to establish a clear definition of the concept of "Governance" and to show some of its economic applications. All the elements of that theory are explored, drawing a distinction between agency theory and transactions cost theory. Applying the theory to education in Colombia, it is concluded that the new forms of provision in education represent promising Governance structures with respect to improvement in educational service, but confront challenges with regard to school choice and contractual design.

Palabras clave : Governance; transaction cost theory; agency theory; educative concession; privatization.

        · resumen en Español | Francés     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons