SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.38 número77REGIONES FUNCIONALES EN LOS MUNICIPIOS DEL NORTE DEL DEPARTAMENTO DEL MAGDALENA EN COLOMBIA: UN ENFOQUE DESDE EL MODELO CLÁSICO DE CHRISTALLERTransferencia del tipo de cambio a los precios de salud de los consumidores en Colombia índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Cuadernos de Economía

versión impresa ISSN 0121-4772

Resumen

KRUGER, Natalia  y  FORMICHELLA, María Marta. Do non-cognitive skills act as mediators in the teaching and learning process? Evidence for Argentina. Cuad. Econ. [online]. 2019, vol.38, n.77, pp.493-521. ISSN 0121-4772.  https://doi.org/10.15446/cuad.econ.v38n77.68582.

Educational processes may generate both cognitive -knowledge and skills- and non-cognitive -attitudes and expectations- results. The latter have been overlooked in the Economics of Education literature, despite their relevance in terms of individual and social development. The objective of this article is to test the hypothesis that these competencies act as mediators between the traditional explanatory factors included in the education production function and the cognitive outcomes. To do this, a Structural Equations Model (SEM) is estimated using PISA 2012 data for Argentina. Results favor the proposed hypothesis.

JEL: I20, I21, I24, C31.

Palabras clave : Educational quality; educational achievement; non-cognitive competencies; Structural Equations Model (SEM); PISA.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )