SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.13 issue22Neo-institutional strategic management management: : the Telecom elecom case Second-generation regulation for the benefit of the open market?Ethics and Management author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Innovar

Print version ISSN 0121-5051

Abstract

MARTINEZ FAJARDO, Carlos Eduardo; FORERO, Diego Fernando; CORTES, Jhon Ricardo  and  ZARAMA, Dave. Gestión estratégica institucional: Caso ISA*. Innovar [online]. 2003, vol.13, n.22, pp.27-38. ISSN 0121-5051.

Desde la perspectiva histórica neoinstitucional, en el presente artículo se analiza la gestión estratégica de la empresa Interconexión Eléctrica S.A. (ISA), mostrando los principales elementos de los cambios institucionales, estratégicos, de estructura y resultados de la empresa desde mediados de la década de los noventa. Se destaca el desarrollo de capacidades organizacionales que le han permitido tener una clara ventaja competitiva en el sector eléctrico colombiano y una estrategia de desarrollo hacia el exterior, a través de la relativa posición favorable con respecto a empresas de países desarrollados.

Keywords : ISA; ventaja competitiva; sector eléctrico; neoinstitucionalismo; cadena de valor; cambio organizacional.

        · abstract in English | French     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License