SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue28An empirical study of neuronal networks' predictive ability in forecasting colombian inflation: an alternative methodologyA bibliometric analysis of models measuring the concept of perceived quality inproviding internet service author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Innovar

Print version ISSN 0121-5051

Abstract

LLORENS MONZONIS, Jaume; FANDOS ROIG, Juan Carlos; MOLINER TENA, Miguel Ángel  and  SANCHEZ GARCIA, Javier. La calidad de la relación en mercados industriales: estado de la cuestión. Innovar [online]. 2006, vol.16, n.28, pp.199-222. ISSN 0121-5051.

Debido al ambiente empresarial extremadamente competitivo en el que se encuentran inmersas las empresas de nuestro entorno, cobra cada vez mayor importancia el establecimiento de alianzas o acuerdos duraderos en el tiempo entre empresas con intereses comunes. Así, será de especial relevancia el análisis de la calidad de dichas relaciones entre las partes, como medida de evaluación total de la fuerza de una relación entre empresas.Tomando en consideración que no existe uniformidad aparente entre los autores sobre la dimensionalidad de este constructo, estudiaremos en este caso como dimensiones o constructos de segundo orden de la calidad de la relación el compromiso, la confianza y la satisfacción.

Keywords : marketing de relaciones; marketing industrial; calidad de la relación; satisfacción; confianza; compromiso.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License