SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 issue38Influence of Organizational Commitment in the Relationship between Interpersonal Conflicts and Burnout among Service Professiona ls (Health and Education)Internet and international trade by manufacturers: An approach using industrial sectors data author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Innovar

Print version ISSN 0121-5051

Abstract

ARBOLEDA, Ana M  and  ALONSO, Julio C. Determinantes de una elección errada al escoger medicamentos de venta libre. Innovar [online]. 2010, vol.20, n.38, pp.175-190. ISSN 0121-5051.

Este estudio evalúa la probabilidad de confusión del consumidor para seis categorías de medicamentos de venta libre. Las estimaciones se realizan con base en un diseño experimental donde el tiempo y la presencia de las marcas son las variables manipuladas. Adicionalmente, se controla por recordación y hábito de consumo de la marca. A través de tres tipos de análisis (tabla de contingencia, regresión de árbol y regresión LO GIT), los resultados indican que la recordación y la presencia de la marca son dos variables que reducen la probabilidad de confusión. Los resultados no son generalizables a otras categorías; sin embargo, la recordación y presencia de la marca sí resultan ser variables importantes al evaluar la probabilidad de confusión del consumidor.

Keywords : confusión del consumidor; imitación; medicamentos de venta libre; categorización.

        · abstract in English | French | Portuguese     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License