SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número43Gestión eficiente del tiempo de los universitarios: evidencias para estudiantes de primer curso de la Universidad de ZaragozaLa cooperación en los procesos de transferencia de conocimiento científico-tecnológico en México: Una evidencia empírica índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

BUIL, Isabel; HERNANDEZ, Blanca; SESE, F. Javier  y  URQUIZU, Pilar. Discussion Forums and Their Benefits for E-Learning: Implications for Effective Use. Innovar [online]. 2012, vol.22, n.43, pp.131-144. ISSN 0121-5051.

This research focuses on the benefits of discussion forums, conceptualized as a means to disseminate and exchange information as well as facilitate communication among community members, in e-learning. Through an empirical application in a university setting, the study describes the introduction of discussion forums in e-learning courses as part of a business degree program, and demonstrates their benefits in terms of improving students' learning performance. In addition, the empirical application examines the most important drivers of forum usage and the results reveal that, beyond the impact of extrinsic-related perceptions, social and personal motivations are important drivers of discussion forum usage in an e-learning context. The study offers practical recommendations to enable educational institutions to more effectively introduce discussion forums in e-learning to enhance student learning performance.

Palabras clave : Discussion forums; e-learning; ICT; social motivations; personal motivations.

        · resumen en Español | Francés | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons