SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.29 número71ANÁLISIS DEL POTENCIAL EMPRENDEDOR EN ESTUDIANTES DE EDUCACIÓN SUPERIOR: APLICACIÓN DE LA TEORÍA A LA PRÁCTICA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Innovar

versión impresa ISSN 0121-5051

Resumen

DE OLIVEIRA, Meire Ramalho  y  VITALE TORKOMIAN, Ana Lúcia. How to Stimulate an Entrepreneurial Ecosystem? Experiences of North American and European Universities. Innovar [online]. 2019, vol.29, n.71, pp.11-24. ISSN 0121-5051.  https://doi.org/10.15446/innovar.v29n71.76392.

This article identifies and analyzes initiatives to stimulate the creation of spin-offs in seven universities. For this, we developed a multiple case study at the University of Georgia, University of California, the Polytechnic University of Valencia, University of Porto, the University of Cambridge, the University of Strathclyde and the University of Bristol. Interviews, as well as observations and documentary analysis were conducted in these institutions. The results achieved were then compared. Among the identified initiatives, we observed the capital participation in all universities and also proof of concept funding in the universities of Georgia and California.

Palabras clave : Technology transfer; academic spin-offs; entrepreneurial ecosystem.

        · resumen en Español | Portugués | Francés     · texto en Inglés     · Inglés ( pdf )