SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2TIMPANOPLASTIA EN PERFORACIÓN TIMPÁNICA SECUNDARIA A TRAUMA POR ONDA EXPLOSIVAEVIDENCIA DEL COMPORTAMIENTO CIRCADIANO DE LA EPO CON DEPENDENCIA DEL SEXO E INDEPENDENCIA DE PARÁMETROS FISIOLÓGICOS EN JÓVENES ENTRENADOS EN LA ALTURA MODERADA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Med

versión impresa ISSN 0121-5256

Resumen

RODRIGUEZ M, SANDRA LILIANA. PROBLEM-BASED LEARNING FOR MEDICAL EDUCATION: EDUCATIONAL AND EPISTEMOLOGICAL BASIS. rev.fac.med [online]. 2014, vol.22, n.2, pp.32-36. ISSN 0121-5256.

Problem-based learning is a methodology that has guided cutting edge medical education under its roots constructivist pedagogical theories and supported by meaningful learning and discovery learning and construction. Since its inception, has guided the curriculum in many medical schools and has surpassed borders to other educational sciences. This methodology brings great benefits to teaching-learning process in medical training, promotes higher education, ensuring self-education and continuing education for life.

Palabras clave : Constructivism; medical education; problem-based learning.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )