SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.20 número2Habilidades Sociales de Profesores y no Profesores: una Comparación entre Áreas de ActuaciónEl CRAFFT/CARLOS como Instrumento para la Identificación Temprana de Consumo de Alcohol y Otras SPA: una Adaptación al Español índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

FLOREZ ROMERO, RITA; ARIAS VELANDIA, NICOLÁS  y  TORRADO PACHECO, MARÍA C. Theory of Mind in False Belief Tasks and Narrative Production in Preschoolers: Contemporary Research. Rev. colomb. psicol. [online]. 2011, vol.20, n.2, pp.249-264. ISSN 0121-5469.

The paper conducts a reflection on the development of narrative production and the theory of mind at preschool level. Conceptual bases, reports, and research evidence were provided for each field. The study shows that children acquire the abilities to organize a narrative relatively late in early childhood, and that the development of the theory of mind is related to that of language, though there are few studies on its relation to narrative production. The study suggests the need for a framework that integrates the conceptual and methodological variations postulated in the reflection presented.

Palabras clave : narrative production; theory of mind; false belief; language development; preschoolers.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )

 

Creative Commons License Todo el contenido de esta revista, excepto dónde está identificado, está bajo una Licencia Creative Commons