SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número1Conocimientos y Actitudes frente al vih/sida en Padres de Familia de Adolescentes ColombianosEl Diagnóstico Psicopatológico: Características y Supuestos Epistemológicos en los que se Sustenta índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

FURLAN, Luis Alberto. Efficacy of an Intervention Aimed at Reducing Test Anxiety in Argentinean University Students. Rev. colomb. psicol. [online]. 2013, vol.22, n.1, pp.75-89. ISSN 0121-5469.

The effectiveness of an intervention designed to reduce test anxiety and academic procrastination, and improve regulatory self-efficacy was evaluated with 19 university students. The program promotes self-monitoring of the study strategies implemented, learning of cognitive -behavioural anxiety control techniques, and practice tests prior to the exam. Comparison of pre- and post-intervention results revealed moderate improvements. Thus, it is necessary to review procedures to improve adherence to the program and to increase the validity of the results.

Palabras clave : test anxiety; procrastination; intervention; university students.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )