SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.22 número2Intolerancia a la Ambigüedad, Conservadurismo Político y Justificación de la Inequidad Económica, Legal, Educativa y Étnica en la Ciudad de Lima - PerúLos Valores y el Significado de la Existencia. Un Estudio Observacional en Cuidadores Familiares de Pacientes Neurológicos índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Colombiana de Psicología

versión impresa ISSN 0121-5469

Resumen

DE LA CRUZ, MONTSERRAT; SCHEUER, NORA  y  SCHLEMENSON, SILVIA. An Exploratory Study of the Evolution of Speech Acts in Group Psychotherapy of Children with Learning Difficulties. Rev. colomb. psicol. [online]. 2013, vol.22, n.2, pp.275-292. ISSN 0121-5469.

This study focuses on the psychotherapeutic process of a group of children with learning difficulties. After preliminary examination of the vocabulary used by therapists and children during 29 videotaped sessions, the analysis focused on its pragmatic characteristics through the identification of speech acts and their categorization according to speech act type, content referred to, environment referred to, and means of expression used. Multivariate statistical analysis revealed important changes in the vocabulary and speech acts of children and therapists throughout the course of treatment, a result that contributes in an essential way to the understanding of the evolution of therapy.

Palabras clave : psychotherapy; children; learning difficulties; change indicators; discourse.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )