SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número76El comercio como plataforma de la política exterior colombiana en la administración de Juan Manuel SantosLa OMC y los derechos humanos: ¿alguna relación? índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Colombia Internacional

versión impresa ISSN 0121-5612

Resumen

PATRIAU, Enrique. Populism in Campaign!: Televised Discourses in Presidential Candidates of the Andean Region (2005-2006). colomb.int. [online]. 2012, n.76, pp.293-325. ISSN 0121-5612.

Populism, a characteristic of politics in Latin America, is explained and studied through diverse perspectives. One of these perspectives consists of understanding populism as a type of political speech. In this regard, this work proposes a typology of populist speech and a methodology for its analysis. In particular, this typology will be applied to the televised publicity which diverse Andean leaders incorporated as part of their respective presidential campaigns presented between the years 2005 and 2006 in Bolivia, Colombia, Ecuador, Peru and Venezuela.

Palabras clave : Populism; political speech; advertising campaigns.

        · resumen en Español     · texto en Español     · Español ( pdf )