SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.16 issue2ELEMENTS OF RATIONALITY ENVIRONMENTALAN APPROXIMATION TO LEADERSHIP FROM THE CHARACTERIZATION OF SOCIAL NETWORKS IN THE CLASSROOM author indexsubject indexarticles search
Home Pagealphabetic serial listing  

Services on Demand

Journal

Article

Indicators

Related links

  • On index processCited by Google
  • Have no similar articlesSimilars in SciELO
  • On index processSimilars in Google

Share


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

Print version ISSN 0121-6805

Abstract

MIHI RAMIREZ, ANTONIO; BARBOSA RAMIREZ, DAVID  and  MERCHAN HENCKER, RAY. RETOS DE LA ÉTICA CORPORATIVA PARA LAS EMPRESAS DE COLOMBIA. Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2008, vol.16, n.2, pp.133-140. ISSN 0121-6805.

En este trabajo analizamos que se entiende por ética corporativa, y presentamos los más importantes dilemas éticos a los que se deben enfrentar actualmente las empresas colombianas, desde el punto de vista de los CEOs de las principales empresas del país, así como las formas más adecuadas para darles solución. Nos basamos, para ello, en los resultados obtenidos en debates entre los principales CEOs de las más importantes empresas de Colombia.

Keywords : Ética; Ética Corporativa; Dilemas Éticos; Prácticas Empresariales Éticas; Administración.

        · abstract in English     · text in Spanish     · Spanish ( pdf )

 

Creative Commons License All the contents of this journal, except where otherwise noted, is licensed under a Creative Commons Attribution License