SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.23 número1PARTICIPACIÓN LABORAL DE LAS MUJERES EN EL MUNICIPIO DE POPAYÁN (COLOMBIA)EL SUBSISTEMA DE FORMACIÓN CONTABLE EN COLOMBIA Y MÉXICO índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

versión impresa ISSN 0121-6805

Resumen

MUNOZ LOPEZ, SANDRA MILENA; RUIZ ROJAS, GUSTAVO ALBERTO  y  SARMIENTO RAMIREZ, HÉCTOR JOSÉ. DIDACTICS FOR THE FORMATION IN ACCOUNTING RESEARCH: A CRITICAL DISCUSSION OF TEACHING PRACTICES. Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2015, vol.23, n.1, pp.53-86. ISSN 0121-6805.

The present article inquires about the ways that we teach research in the programs of Public Accounting in Medellin. The study used a mix method (explanatory and interpretive) taking as primary sources teachers' experiences. The results are divided in three sections: The first one exposes the ways in that research appears in the curriculum, the second one analyzed data provided by the teachers' experiences and the third one discusses the meaning that we found on such experiences.

Palabras clave : Didactics of the research; Accounting research; Accounting education; Teaching of accounting research.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )