SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
vol.25 número2A PROPÓSITO DE LOS MODELOS DE MADUREZ DE GESTIÓN DEL CONOCIMIENTOIMPORTANCIA Y COINCIDENCIA DE COMPETENCIAS PARA EGRESADOS DE ADMINISTRACIÓN Y EMPLEADORES: UN ENFOQUE POR REGIONES DE COLOMBIA índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Revista Facultad de Ciencias Económicas: Investigación y Reflexión

versión impresa ISSN 0121-6805

Resumen

RONCANCIO GARCIA, ÁNGEL DAVID; MIRA ALVARADO, GUSTAVO ENRIQUE  y  MUNOZ MURCIA, NATALY MARCELA. ACCOUNTING PROFESSIONAL TRAINING COMPETENCES: A REVIEW OF THE INSTITUTIONAL AND EDUCATIONAL STANCES IN COLOMBIA. Rev.fac.cienc.econ. [online]. 2017, vol.25, n.2, pp.83-103. ISSN 0121-6805.  https://doi.org/10.18359/rfce.3070.

This article presents a review of the literature on the treatment of the concept of competencies in training at the level of higher education of public accountants in Colombia. Likewise, under a taxonomic perspective, this document addresses the questioned claim from the instrumental rationality that permeates discourses about competencies in the training of accounting professionals. Subsequently, a review of the concept is presented from the main references in the accounting discipline literature, involving from international projects, educational positions, to normative dispositions on the subject, and some of the main questions to the formation of this kind.

Palabras clave : Education; Competences; Accounting; Colombia.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )