SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Las luchas por otras educaciones en el bicentenario: de la iglesia-docente a las educaciones étnicasAcciones colectivas y expropiación de bienes naturales. Tácticas de resistencia a la invisibilización mediática y los reenmarcamientos estatales índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

HUERGO, Jorge  y  MORAWICKI, Kevin. A counter-hegemonic rewriting of teacher education. Nómadas [online]. 2010, n.33, pp.129-145. ISSN 0121-7550.

This article is aimed to show the articulation between practices and theoretical coordinates in the Curricular Transformation of Teacher Education process in the Provincia de Buenos Aires, Argentina, coordinated by the authors. It follows the initiatives to restore the State and re-create the school education as a non-hegemonic cultural policy. From a de-colonial perspective, the article concludes that the emphasis of this process was on the recognizance of the subjects and their practices, and on the transformation of the subjectivities that undertake education and teaching.

Palabras clave : formation; recognizance; positioning; popular education; ethnographic approach; educational practice.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )