SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Elkin Pérez Álvarez: un tiple, un corazónIntersecciones entre las TIC, la educación y la pedagogía en Colombia: hacia una reconstrucción de múltiples miradas índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

PENUELA CONTRERAS, Diana Milena. Fernando González, Latin American educator: thought and rebelliousness. Nómadas [online]. 2010, n.33, pp.199-210. ISSN 0121-7550.

The article shows some of Fernando Gonzalez’s though that present this philosopher from Antioquia as a Latin American educator. By looking into his creation processes of different forms of living his personal life, rebel and free, it is possible to unthink on the contemporary comprehensions about educational issues. A biographical reconstruction that analyzes his work from different times, finds his being-a-teacher and his ideas about the school, youth, and education, allows us to explore new forms of though and existence.

Palabras clave : educator; education; philosophy; literature; critical thought.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )