SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número33Fernando González, educador latinoamericano: pensamiento y rebeldíaCultura política y justicia en México índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

PARRA MOSQUERA, Carlos Andrés. Intersections among CITS, education and pedagogy in Colombia: towards a reconstruction made of multiple approaches. Nómadas [online]. 2010, n.33, pp.215-225. ISSN 0121-7550.

This text work presents the first stage of CITs in the education and pedagogy field to the 90s, as part of the advances of the university macro-project "Paradigmas y conceptos de la educación en Colombia". First, it sets out the research referents. Then, it describes the general elements of this stage and the arrival of CITs to education in four academic fields: Computers engineering, Social communication, education policies and education and pedagogy fields. As a conclusion, CITs are quite significant for the transformation in the education and pedagogy discourses.

Palabras clave : CIT; education; pedagogy; computers engineering; social communication; history.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )