SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número34La cátedra de estudios Afrocolombianos: una posibilidad de descolonización del lenguaje en el Caribe seco ColombianoInterculturalidad: logros y desafíos en el proceso de formación de maestros/as indígenas del suroccidente Colombiano índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

OJEDA, Mariana  y  RAMIREZ, Ileana. Challenge, commitment and decision in the work of some non-indigenous teachers in a bilingual intercultural school in Argentina. Nómadas [online]. 2011, n.34, pp.93-107. ISSN 0121-7550.

The first part of this paper is aimed to historically analyze the formation of the middle class in Argentina and the concurrent policies. Then, the authors interpret the impact of those policies in the indigenous of El Chaco, Argentina. Finally, the application of the recent educative legislation directed to the indigenous is explained. The professional activities of two non indigenous teachers in an intercultural bilingual school are presented here to show the way in which they enrich the meaning of the intercultural in relation to the significance they give to their pedagogical work.

Palabras clave : teachers work; middle class; indigenous education; Argentina.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )