SciELO - Scientific Electronic Library Online

 
 número36Una lectura de las tecnologías desde los estudios feministas: el caso OLPC y Sugarlabs en ColombiaTIC, Conocimiento, educación y competencias tecnológicas en la formación de maestros índice de autoresíndice de materiabúsqueda de artículos
Home Pagelista alfabética de revistas  

Servicios Personalizados

Revista

Articulo

Indicadores

Links relacionados

  • En proceso de indezaciónCitado por Google
  • No hay articulos similaresSimilares en SciELO
  • En proceso de indezaciónSimilares en Google

Compartir


Nómadas

versión impresa ISSN 0121-7550

Resumen

MARCIALES VIVAS, Gloria Patricia. Informational skills and digital divide: questions and problems arising from an emerging research. Nómadas [online]. 2012, n.36, pp.127-142. ISSN 0121-7550.

This article presents the results of a study regarding the changes on information skills, that are associated with the transition from printed to digital format, in university academic contexts. the phenomenon-graphic study examines family and school trails, and its relation with the uses of information sources in both formats. the results show the narratives constructed by young people about their families and schools related to the ways to access, evaluate and use information sources in academic contexts.

Palabras clave : information literacy; epistemological beliefs; digital natives; digital divide.

        · resumen en Español | Portugués     · texto en Español     · Español ( pdf )